MŠ PALETKA
MATEŘSKÁ ŠKOLA
TRÁVNÍČKOVA 1747
PRAHA 13
KONTAKT
MATEŘSKÁ ŠKOLA PALETKA,
PRAHA 13,
TRÁVNÍČKOVA 1747
Trávníčkova 1747,
155 00 Praha 5 – Stodůlky
ŘEDITELKA
Bc. Alena Černohorská
Tel.: 235 519 560
PROVOZNÍ DOBA
po-pá 6:30 – 17:00 hod
O NAŠÍ MŠ
1. TŘÍDA - KUŘÁTKA
Zapojovat nejmladší děti postupně do malých kolektivů
Pěstovat základy hygienických a sebeobslužných návyků
Hravou formou učit děti základním pravidlům při zacházení s VV materiálem
Rozvíjet řeč dítěte od nejelementárnějších základů – napodobováním, opakováním, až po vyjádření se větou holou
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
2. TŘÍDA - BERUŠKY
- Vést děti hrát si, pracovat, žít v menším kolektivu
- Rozvíjet řeč – u nejmladších dětí – napodobování, opakování slov – u starších dětí – souvislejší projev v jedn. rozvitých větách
- Vyžadovat základní hygienické návyky s pomocí uč. i bez ní
- Pěstovat částečnou samostatnost při sebeobsluze
- Výtvarně se projevovat v jednoduché malbě a kresbě
- Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
3. TŘÍDA - MOTÍLCI
Usilovat o respektování kolektivu, zapojování dětí do většího kolektivu, vzájemný respekt, pomoc a úcta
Kontrolovat provádění hygienických návyků
Pěstovat samostatnost v sebeobsluze, přiměřenou rychlost
Zvládat některé výtvarné techniky, používat je ve výt. projevu, uplatňovat fantazii, kreslit a malovat v realitě
Samostatně se umět vyjádřit v rozvitějších větách, zaměřit se na správnou výslovnost, správné dýchání
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
4. TŘÍDA - VLAŠTOVKY
Cílevědomě, systematicky, ale hravou formou a motivací připravovat děti do 1. třídy ZŠ.
Vnášet kulturu projevu při hygienických návycích, sebeobsluze a hlavně při stolování a kontaktu s dospělými
Ve výtvarné činnosti pracovat technicky správně, zaměřit se na dějové vyjádření, propracované detaily, zvládnout daný formát
Umět se souvisle vyjadřovat v rozvitých větách, doporučovat nápravu výslovnosti, rozšiřovat přiměřeně slovní zásobu
Individuelně rozvíjet znalosti, schopnosti, sebevědomí u dětí s odkladem ŠD, vést o nich záznamy (pokrok)
Spolupráce s rodiči: individuální pohovory, informace na nástěnkách
Vzdělávací obsah – charakteristika
Školní vzdělávací program je zpracován v souladu s RPPV do vlastního projektu. S názvem „Projdi se mnou pohádkovou branou“
Filozofií naší mateřské školy při plnění ŠVP je:
„Položit základy kladných vlastností člověka, protože člověk se má formovat v tom nejútlejším věku a čím jiným, nežli pohádkou a jejími moudrostmi.“
Pohádky pro nejmenší byly určeny vždy dětem. Obsahují často varovné příklady neposlušnosti a lze z nich čerpat mnoho výchovného poučení, lze je reprodukovat i dramatizovat.
Při práci s pohádkami můžeme používat řadu pomůcek, pohádkové aplikace, pohádkové listy, obrázky, videokazety, plošné loutky, maňásky, vlastnoručně vyrobené figurky, apod.
Správně zvolené pomůcky udržují zájem dětí a aktivizují jejich jazykový projev. Náš projekt však nebude pouhým seznamováním s pohádkou, ale při plnění jeho cílů se zaměříme na to, jak může pohádka v předškolním věku působit při vytváření správných návyků, jak může ovlivnit povahové vlastnosti, jak lze nenásilnou formou uvést dítě do naší národní kultury. Z tohoto pohledu má učitelka volnost při výběru pohádek, protože bude vycházet z myšlenek, které pohádky poskytují a to jak v kladném, tak i v záporném smyslu.
" PROJDI SE MNOU, POHÁDKOVOU BRANOU . . . "
Obsah ŠVP je rozdělen do čtyř integrovaných bloků, které jsou povinné (roční období). Jednotlivé bloky jsou rozpracovány do tematických celků.
Tematické celky se plánují na různě dlouhá časová období, lze je tvořivě přizpůsobit podmínkám na jednotlivých třídách a dále je rozpracovávat jako TVP.
Vzdělávání je uskutečňováno ve všech každodenních činnostech a situacích, je vyvážen poměr řízených a spontánních aktivit.
Tato společná témata jsou založena na přímých prožitcích, vycházejí z celoročního pozorování živé i neživé přírody, jsou dětem blízká. Vychází ze zkušeností pedagogických pracovnic z předchozího období a slouží i jako nástroj pro evaluační činnost, prezentaci a obhájení pedagogických postupů a rozhodnutí.
Naše MŠ je především výtvarně zaměřena a proto i z výtvarné stránky budou pohádky plně využity. Děti budou seznamovány s obrázky známých autorů a budou se snažit své prožitky a fantazii přenést do výtvarné činnosti.